I dag hallusinerte jeg

Jeg våknet en gang i dag, er ikke sikker på når, men det jeg opplevde var ulikt alt annet jeg har opplevd tidligere. Jeg stirret opp i taket, og det jeg så var et ganske skremmende syn. Jeg så noe brunt, fargen var lik disse insektene man kaller «langbein», og det jeg så var ikke langt unna det heller, men snart så det noe annerledes ut, og assosiasjonene gikk mer mot en øyenstikker eller en «herlig blanding» av disse to om jeg så må si det selv.

Det som utspilte seg foran meg i neste øyeblikk var noe helt spesielt. Det jeg så så ikke lenger ut som en edderkopp, min største irrasjonelle frykt. Nå var det blitt et slags nettverk av insektbein, og det så ikke lenger ut som noe insekt. Om det kunne kalles noe fra denne jord, ville det vel lignet mest av alt på mange langbein-aktige insekter som hadde «slått seg sammen» til noe større. Omtrent som hos de gamle transformerslekene, hvor man f.eks kunne slå sammen alle de tre robotene i flyserien til et mye større fly.

Det som var enda mer spesielt var at hele denne merkelige konstruksjonen så ut til å være styrt av en felles vilje. Og enda mer spesielt, den så ut til å rulle bortover langs taket. Formen som en helhet så ut som en slags avansert geometrisk form, en slags instinktiv matematikk som var innebygd i disse skapningene som kanskje utgjorde formen i seg selv.

Det var uansett en ganske skremmende opplevelse, men da jeg så vekk og tilbake igjen var det ikke et eneste spor etter det jeg hadde sett. Jeg konkluderte med at dette var noe jeg hadde sett som ikke var der. Dette er nok en tryggere konklusjon, og jeg heller mot at dette var et slags fenomen som relaterer til lite søvn med dårlig kvalitet.

~ av mongofjes den november 27, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
