«Har du tatt hvitvasken, kjære?»

Ja, det er akkurat slik du tenkte det. Det var noe muffens med overskriften, noe som ikke helt henger på greip kanskje. Men hva henger egentlig på greip her, i dette evige, glade paradoks? Og når jeg tenker meg om, jeg har ikke laget muffins på evigheter heller. Muffins er godt, men kanskje jeg har mistet denne barnslige måten å forholde meg til søtsaker. Jeg vil være ung, jeg vil krympe noen centimeter. Tror jeg.

Jeg var på fest, og min hvite skjorte ble på noe spesielt vis tilskitnet av en relativt stor mengde rødvin. Her er det snakk om flere slurker som kom utenom. Og det var ikke min skyld. Jeg sier ingenting om dette til den som skal vaske skjorten. Jeg hvitvasker sannheten. Og jeg vasker heller ikke hvite klær om vinteren. Det gjør jeg kun om sommeren.

Mørketiden skal og bør markeres. Jeg ønsker at alle oss som bor i dette kaldsvarte landet i disse tider, skal markere den mørke, uhyggelige virkeligheten vi sliter med ved å kle seg i mørke klær. Det er ikke emo å gå med en bestemt farge på klærne. Så omfattende både kan og bør ikke emo-begrepet være.

Det ville være en trussel mot menneskeheten. Jeg fikk høre My Chemical Romance før jeg visste at det kaltes for emo-musikk. Jeg syntes det var noe av det beste jeg hadde hørt på lenge. Helt til jeg hørte at det var «emo», og jeg ikke lenger holdt ut min personlige selv-stigmatisering. Samme greien med Within Temptation. Fantastisk musikk, men akk så emo.

Til helvete med emo-begrepet. Jeg lager herved mitt eget begrep for de som går i mørke klær for å markere denne grusomme årstiden: Mørkemenn.

Ja, jeg er en mørkemann, og jeg er stolt over det.

~ av mongofjes den desember 6, 2008.

Én kommentar to “«Har du tatt hvitvasken, kjære?»”

  1. Du er så jævlig emo.

Legg igjen en kommentar

 
