Er «syretryne» bare en gimmick? At dette er tilfelle med mongofjes er iallefall helt sikkert

Et nytt innlegg er til, og her kan enda mye skje. Jeg ser for meg et enormt kryss med såpass mange veier at trafikkulykker kan bli et reelt problem.

Hva gjør man da når man står der midt på denne informasjoners motorvei?

Jeg har lyst til å regne dette innlegget for offisielt startet, og samtidig har jeg lyst til å sitere syretryne:

Flere ganger har jeg tenkt at dynen må være en av verdens beste oppfinnelser. Med en dyne kan man rulle inn personer slik at de blir menneskelige pølser. Overraskelsesmomentet er svært viktig når man skal fange noen i en dyne. Helst skal vedkommende også være relativt liten i fysisk størrelse, slik at de yter minst mulig motstand. Dynen skal ligge stramt rundt vedkommende, slik at de ikke kan røre seg. Åpningen til hodet må være akkurat stor nok til at vedkommende får puste, men liten nok til at de ikke kommer seg ut. For å hindre at de unnslipper, kan man knytte igjen rullen med et rep. I en dynepølse har man folk i sin hule hånd. Man kan sette seg på de, stjele telefonen deres og sende tullemeldinger, stjele lommeboken deres og bruke pengene til å dra til Mexico.

Til tross for at dette er et utmerket innlegg av skriftlig gourmekvalitet, føler jeg meg tvunget til å kommentere dette avsnittet fra et av syretrynes siste innlegg. Jeg tror at det både for andre personer av ulikt kjønn, og også syretryne, at jeg har noe som kan være verdt å sjekke ut. Jeg vil her presentere en oppfinnelse som kalles «sovepose», og vil i den anledning atter sitere våre hellige skrifter, wikipedia:

«A sleeping bag is a protective «bag» for a person to sleep in, essentially a blanket that can be closed with a zipper or similar means, and functions as a bed in situations where it is impractical to carry around a full bed (i.e. when camping, hiking, hill walking or climbing). Its primary purpose is to provide warmth and thermal insulation. It also protects, to some extent, against wind chill, precipitation, and exposure to view, but a tent performs those functions better. The bottom surface also provides some cushioning, but a sleeping pad is usually used in addition for that purpose. A bivouac sack (bivy) is a waterproof cover for a sleeping bag that may be used in place of a tent for lightweight travelers or as a backup if inclement weather occurs.»

Altså er det her snakk om en sinnrik innretning man normalt sett bruker som et slags futteral for kroppen mens man sover. Jeg har ved gjentatte anledninger brukt denne innretningen, kanskje mest i forbindelse med reising, siden denne saken kommer i flere formater og noen av disse har en patent som gjør de særlig egnet til mobil transport av det man kan kalle en «dyneerstatning».

Men er det egentlig en erstatning i ordets rette forstand? Jeg vil tro at om man virkelig hadde funnet sin sovepose, en man føler virkelig er komfortabel, at en slik innretning også med hell kunne bli brukt hele året gjennom.

Og jeg er neppe alene når jeg sier at det har vært tilfeller hvor jeg har ligget inni en slik sovepose, og tenkt at dette, dette er det virkelig behagelig å sove i.

Derfor vil jeg sende ut en appell til alle soveposeproduserende firma, om at jeg ønsker at det skal bli laget en sovepose som er så komfortabel at jeg helst vil bruke den året gjennom.

DET hadde vært noe til julegave det!

~ av mongofjes den desember 17, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
