Anti-semittisme, anti-rasisme, pro-Israel og andre idiotiske ideologier

Vi har nå en veldig kritisk situasjon i Israel. Idioter med «sunn fornuft» mener okkupasjonsmakten Israel er under angrep. Andre nyttige idioter samler seg i Oslo sentrum for å lage bråk under en i utgangspunktet fredelig demonstrasjon,  selv om det krever et minimum av intelligens for å forutsi at nettopp det skulle skje.

De protesterer mot Israels krigføring. Men hva gjør de selv? Nå skal man ikke skjære alle over en kam selv om det er tydelig at dette tiltrekker en stor del samfunnets idioter, men her er det snakk om folk som utagerer mot politiet, tilfeldige forbipasserende på pur faen, og som angriper folk fordi de bærer et flagg.

Parallellen mellom fotball og hooligans/casuals er åpenbar.  Samfunnets steinaldermennesker benytter enhver sjanse for å svinge sine moderne klubber mot sine medmennesker. De samme tendensene ser man i enhver sak som bringer fram destruktive følelser i mennesker. Man kan fint trekke linjer videre til rasister, nynazister og antirasister. I hver leir har man en rekke voldspsykopater og laverestående vesener som prøver å bevise sin dyriske natur.

Her har man religiøse som i utgangspunktet leser de samme eventyrene. Som tror på de samme usynlige enhjørningene, men dessverre leser de i forskjellige eventyrsamlinger. Jeg er sikker på at om man her i Norge hadde undervist i Asbjørnsen og Moe istedet for «Bibelen», så hadde vi hatt langt mindre forskjeller i samfunnet.

Når det kommer til stykket er de alle samme ulla. Jævla fundamentalister og voldskverulanter som forsøpler samfunnet, knuser ruter og tenner på teltene i nabolandsbyen. Man er ikke noe bedre om man er jøde, neger, kaukasisk, araber, kristen, rasist eller antirasist.

Felles for all denne primitive virksomheten er at alle bidrar til å helle bensin på et bål som burde ha brent ut for lenge siden. En av de få som har forstått denne sammenhengen og brukt den til sin fordel er Ghandi og terrorister. Ghandi på en fredelig måte, mens terroristene har forstått at om man provoserer fienden nok, vil den få flere fiender.

Nå er hele verden mot Israel. Men hvor i helvete er Ghandi? Han er dessverre glemt, og i dagens samfunn kan man aldri finne nok av hans arketype til å i det hele tatt komme i nærheten av noe som ligner på en fredelig løsning.

I dette samfunnet finnes det ingen plass for fred lengre. Man vil ha krig, vold og sex. Sånt selger. Ghandi kan bare dra til helvete. Han trodde vel ikke på Jesus engang.

~ av mongofjes den januar 8, 2009.

2 kommentar to “Anti-semittisme, anti-rasisme, pro-Israel og andre idiotiske ideologier”

  1. Godt sagt! Jeg synes også man bør stille et stort spørsmål ved det å tillate en appell til støtte for Israel på et så betent tidspunkt. Det må bli opptøyer av slikt, og jeg tror bestemt taleren visste det. Jeg skal ikke gå så langt som å kalle dette misbruk av ytringsfriheten, men fornuftig og ansvarlig bruk av den er det ikke.

    Markeringen med fakler senere på kvelden, til støtte for den lidende sivilbefolkningen på begge sider av den ulovlige grensen, ble gjennomført med empati og stor verdighet. Den gjorde det motsatte av å fyre opp under sinner i kok. Den skapte en atmosfære som var preget av medmenneskelighet, varme og vedmodets ettertanke.

  2. Ja, jeg reagerte ganske sterkt på dette da jeg leste om at Siv Jensen skulle være med på dette. På meg virket det mer destruktivt enn noe annet man kunne funnet på lokalt. Er vel enda en grunn til å ikke stemme FrP.

    Jeg registrerte også dette med fakkeltoget. Positivt å se at det er mulig med en slik fredelig markering. Jeg liker også at denne markeringen ikke tok noe klart standpunkt i konflikten.

    Som jeg skrev i innlegget mitt tar jeg ikke noen klar side i denne konflikten. Til det er det altfor sammensatt og komplisert etter min mening. Jeg føler meg ikke komfortabel med hverken den ene eller andre siden, og jeg tror man vanskelig kan få tilstrekkelig informasjon om hvordan ting egentlig foregår gjennom norske medier til å danne seg noe klart bilde av konflikten.

Legg igjen en kommentar

 
