Tellus er under angrep!

I dag leste jeg om en episode fra England hvor en vindmølle har blitt skadet samtidig som flere øyenvitner har rapport sine UFO-observasjoner. Nå kan man jo ganske enkelt som skeptiker umiddelbart konkludere med at dette har en logisk forklaring. Og ganske riktig det har det, for hvilken forklaring kan i det hele tatt være ulogisk? Om så det er snakk om et angrep av «aliens», så kan det jo fremdeles ha sin logiske forklaring.

Men er det sannsylig? La oss ta for oss hver enkelt del av historien:

– En vindmølle er skadet. Ett av bladene har faktisk falt av. Dette kan kanskje forklares ved en teknisk svikt forårsaket av vann som har frosset inni vindmøllen. Men det er mer: Et av de gjenstående bladene er tydelig bøyd på en ganske bizarr måte, om dette også skulle være forårsaket av frosset vann (det var visstnok veldig kaldt da det skjedde).

Bøyd vindmølleblad
(Bilde fra dailymail.co.uk)

– Vitnebeskrivelser forteller om lys på himmelen som «svever». Flere dusin vitner forteller alle om mystiske, blinkende, orange-gule og kuleformede UFO-er som svevde rundt like ved vindmøllen som ble skadet.

– Andre vitnebeskrivelser forteller om «baller av ild» som fløy i luften.

Nå, er det fremdeles like fristende å forklare dette kun ved hjelp av frosset vann? Om så er tilfellet, hvorfor har alle disse vitnene meldt fra om disse UFO-ene? Kanskje det kan være at vitnene selv har slått seg sammen for å sabotere vindmøllen og fabrikere historien som en ambisiøs dekkhistorie?

Jeg har vanskelig for å se noen gode motiver for å gjøre noe sånt. Langt mindre hvordan gjøre det i praksis, og samtidig få med seg så mange på det. Skeptikere liker ofte å bortforklare kornsirkler med engelskmennene sine godslige «practical jokes», men i lengden blir det litt for påtatt etter min oppfatning.

– Et annet vitne, John Harrison, beskriver ifølge The Sun en UFO med tentakler:

John Harrison, another witness, described how he looked out of his landing window and saw a “massive ball of light with tentacles going right down to the ground” over the wind farm. He said: “It was huge. With the tentacles it looked just like an octopus.”

Kanskje det var noe sånt som dette han så:

The Matrix attacks

Det har vært ingen rapporter om flykræsj. Som en liten kuriøsitet, UFO-eksperten Russ Kellett er tydeligvis veldig begeistret for dette:

“Balls of light were seen in the sky and the MoD has no explanation. We are very, very excited about this.”

Så da får vi vente og se om de gjør som i Independence Day og tar det hvite hus etterpå. Eller om det endelig blir avslørt at vi lever i «The Matrix» og at dette blir forsøkt skjult av myndighetene, som enkelte konspirasjonsteoretikere har hevdet i årevis. Eller kanskje det blir et nytt «Roswell». Hvem vet?

~ av mongofjes den januar 9, 2009.

3 kommentar to “Tellus er under angrep!”

  1. Velter meg i mental, orgasmisk magedans.

  2. Tror du ikke evt aliens hadde utslettet jorda for lengst med den teknologien de tydeligvis har, hvis de først var truende mot oss?

  3. MT:

    I min analyse tør jeg påstå at jeg egentlig ikke har tatt noe ståsted om hva dette egentlig er snakk om. Jeg har strødd et tynt lag med ironi over store deler av innlegget. Men det er fullt mulig at dette er vanskelig å se noen steder.

    Når det gjelder kommentaren din om hvorvidt aliens hadde utslettet jorda for lengst fordi de har denne teknologien? Etter det jeg har fått med meg av «alienaktivitet», dvs fenomener som krediteres «aliens», UFO-er og den slags, så virker en del av det noe søkt på meg.

    Om man tar for seg kornsirkler f.eks, så har jeg vanskelig for å se noen særlig gevinst hos eventuelle «aliens» på å vise noen stilige mønstre til menneskeheten samtidig som man ødelegger litt av avlingen til en stakkars bonde. Dersom de virkelig ville ødelegge hadde de nok ikke nøyd seg med avlingen til bonden, men kanskje begynt å bombe noen byer.

    Stephen Hawking sa faktisk at «aliens» ikke trenger å være gode dersom de er her. De kan like godt være onde, og det er muligheter for at de har kommet hit fordi de trenger en slik fruktbar planet som vår egen, kanskje fordi deres egen planet er enda mer skakkjørt enn vår. Om så er tilfelle kan det kanskje hende at de så langt har vært her for å oberservere menneskeheten og kartlegge hvorvidt de representerer noen trussel mot dem, og kanskje hvor lett eller vanskelig det ville være å ta over jorden.

    Selv stiller jeg meg åpen til flere forklaringer, bl.a fordi jeg synes dette er et merkelig fenomen som er vanskelig å forklare akkurat nå. Så, jeg vil heller se an hvordan ting utvikler seg på dette området, og om vi kanskje får høre noe mer om denne elller andre saker i framtiden, før jeg eventuelt konkluderer med noe.

Legg igjen en kommentar

 
