Kamp mot pirater kan øke global oppvarming

VG Nett melder i dag at en gruppe pirater utenfor kysten av Somalia har blitt arrestert av tysk marine. Som jeg skal komme tilbake til mener jeg denne overdrevede fokuseringen på pirater er en trussel mot menneskeheten.

Fra VG:

«Dette er den tyske marinens første pirat-pågripelse siden den begynte å patruljere Adenbukta som en del av EUs antipirat-styrke i slutten av desember.

Det pågår nå en debatt blant tyske politikere om hva man skal gjøre med de arresterte piratene, ifølge Netzeitung.de.»

Ja, dette viser tydelig at EUs antipirat-styrke ikke er begrenset til kun piratkopiering. Og at dette skaper stor debatt blant tyskere er ingen overraskelse. Pirater i alle former er nå fritt vilt både på Internett og faktisk også nå i det vi kaller RL (Real Life), eller virkeligheten som noen kaller det. Før jeg går videre og tar for meg hvordan piratkopiering relaterer til dette, vil jeg vise en graf fra Church of the Flying Spaghettimonster:

piratesarecool4

Som det tydelig kommer fram av grafen, vil kampen mot somalske pirater utgjøre en reell trussel mot menneskeheten, fordi dette vil kunne forårsake global oppvarming. Derfor går i dag mitt hjerte ut til de stakkars piratene som nå har blitt arrestert, og jeg håper inderlig at de får en god behandling og et langt liv, for resten av verdens skyld.

Jeg håper at det i dagens samfunn kanskje vil være mulig å gjøre disse få piratene vi har i dag fredet, slik at man slipper at det ender med at faktisk Al Gore får mer rett enn han selv hadde forutsett. I tillegg til det, er det mitt store ønske at de involverte bak siden The Pirate Bay får lov til å fortsette med å drive siden sin, slik at pirater verden over får lov til å fortsette som pirater.

Andre vil kanskje være bekymret over at disse piratene som holder på via Internett ikke angriper skip slik de somalske piratene gjør. De bruker dessverre heller ikke våpen i sin kriminelle atferd, og faktum er at de heller ikke fysisk stjeler noe. Selv bekymrer dette ikke meg så veldig, siden det er min tro at så lenge de fortsatt vil kalles pirater, så vil de også gå inn under definisjonen på en pirat etter Church of The Flying Spaghettimonster sin egen oppfatning.

Mitt store håp er at verden vil begynne å få mer sympati for de vi dag kaller pirater. Og med det vil jeg takke for meg, og måtte hans nudleaktige utstrekning være velsignet.

Ramen,
mongofjes()

~ av mongofjes den mars 5, 2009.

18 kommentar to “Kamp mot pirater kan øke global oppvarming”

  1. Hvordan er det mulig å få til så mye fjas!

  2. Noen bør slutte å røyke eller sniffe diverse løsemidler.

  3. ehhhhhhh??

  4. Si meg, sånn helt ærlig… Hva pokker var det du blandet i drinken din før du skrev alt dette tullet her?

  5. Jeg innser nå at siden mange ikke er i stand til å forstå ironi på Internett, så vil mange hoder overopphete og dermed skape lokal oppvarming her i Norge. Dette er noe jeg ikke tok med i beregningen da jeg skrev innlegget mitt, så jeg håper moder natur vil tilgi meg for dette.

  6. mOnGo : -At du skriver på denne bloggen, fører også til global oppvarming! Så spar oss for det.

  7. Hei Trotto!

    Nå ble jeg veldig nysgjerrig her. Hvordan mener du bloggen min fører til global oppvarming?

  8. Dette er hverken ironi eller satire. Internett meme oppgulp fra ende til annen, og komplett irrelevant.

  9. Hei Surg!
    Kan du være så snill å fortelle meg hvorfor dette ikke er ironisk? Avhenger ikke det til en viss grad av hva jeg selv mente med det jeg skrev?

  10. Skyt faanskapet

  11. jeg ser du har hatt noen lesere over 50, som ikke har fått kaffe enda.. det er en klar sammenheng mellom antall pirater og global oppvarming. jeg ser det her svart på hvit (eller egentlig blått på grått på hvit på svart), og jeg tror alt jeg leser på nett.

  12. Pastafarian: Takk for det, endelig noen som forstår!

  13. he he enig, la «pirater» fortsette å dele filer!

    de over 50 som ikke likte innlegget synes bare dramatiske historier fra narkomane er bra innlegg. de kan henge seg selv. cheers.

  14. syns global oppvarming er fint. slipper å dra til syden:)

  15. 🙂 det er ikke mye sant, men godt jugi ! Flott artikkel

  16. tøff og sann statistikk, trodde det var bare jeg som hadde oppdaget denne trenden, fint å se at andre også har fått det med seg. Sjekk også sammenhengen mellom nedgang i antall delfiner i verden og økning av verdien på alle verdens børser og du vil se en lignende trend….sånn er det bare 🙂

  17. Kan vi ikke få litt global oppvarming her oppe i nord, kanskje? Sånn nå med en gang? Tusen takk. Vi har jo masse pirater i Sverige, det burde jo gi oss litt ekstra varme, hvis jeg forstår grafen rett.

  18. Nå kommer jeg med et litt mer gjennomtenkt innlegg sammenlignet med de fleste andre her. Hvis piratene skremmer vekk skipstrafikken fra suezkanalen vil dette øke reisen for veldig mange skip med en så lang avstand at det trengs flere skip for å få fraktet den samme trafikken og ikke minst så bruker en stor båt fra 500-3000tonn med drivstoff for å ta turen rundt afrika. Derfor vil jeg si at det er det å ikke ta opp kampen mot piratene som vil øke til global oppvarming når en så stor del av skipstrafikken må ta en stor omvei og når man har 20-100.000hester som går for fullt 24timer i døgnet så sier det segselv at utslippene er enorme. Jeg jobbet på en ganske lite båt i tankbåtsammenheng og vi hadde et forbruk på 40-43tonn fuel pr dag , mens større tankbåter har opptil 120tonn pr dag. Containerskipene kan ha opptil 300tonn om dagen i forbruk selvom motorene er de mest driftseffektive forbrenningsmotorene som vi har utviklet.

Legg igjen en kommentar

 
