Lille speil på veggen der, hvem har den vakreste bloggen i landet her?

Etter at jeg skrev litt om bloggen til Alba har jeg fått mange tilbakemeldinger av ulik sort. Dette ser jeg på som positivt, fordi jeg regner det både som nyttige tilbakemeldinger om min egen blogging, og det hjelper meg også å forstå hvordan hennes blogg kan være såpass populær ved at jeg får tilbakemeldinger fra folk som leser hennes blogg. I den forbindelse har jeg lyst til å takke alle som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger i forbindelse med denne «saken».

Jeg har lyst til å skrive litt mer om hva jeg faktisk mener om bloggen hennes, og forsøke å klarne opp i noen misforståelser. Først og fremst; jeg har ingenting personlig imot Alba og hennes blogging. Og jeg bryr meg heller ikke så mye om at hun er så populær som hun er. Som jeg har sagt fra begynnelsen begynte jeg å skrive om bloggen hennes fordi den var rangert på topp av wordpress, og ikke fordi jeg har noe imot henne. Jeg skrev også om bloggen hennes for å forsøke å finne ut hvordan hun kan være såpass populær. Dette ser ut til å ha gått hus forbi for mange.

Jeg har fått kommentarer om at jeg er misunnelig, sjalu, at jeg tar feil (uten å få vite hvorfor jeg tar feil). Videre har jeg blitt kritisert for at jeg kaller bloggen hennes kjedelig, noe som er min oppriktige og ærlige mening. Hvordan kan jeg skrive at jeg ikke synes den er kjedelig når jeg faktisk ikke er sykelig opptatt av sminke og klær? Fortell meg gjerne det om du kan. Folk skriver at jeg ikke har noe poeng, uten å faktisk fortelle meg hva det er som gjør at jeg ikke har noe poeng. Alba selv har faktisk skrevet at jeg har et poeng.

I et nytt innlegg skriver hun om at til forskjell fra de som kritiserer henne for å være falsk og uærlig, så er det faktisk hun som er ærlig. Jeg kunne ikke vært mer enig. Hvem er det som blogger om livet sitt? Hvem er det som skriver åpenlyst om sine følelser, meninger og tanker? Er det de som kritiserer henne for å være falsk, eller er det faktisk Nora selv?

Jeg håper dette har klarnet opp i en del ting for de av dere som leser Nora sin blogg, og andre som måtte ha kommet over dette. Til slutt har jeg lyst til å dele med dere et innlegg av mine gode venn og medblogger syretryne(), som har vært såpass snill og åpenhjertig, at han har dedisert et innlegg til Nora.

Om det skulle være noe mer dere lurer på, er det bare å skrive en kommentar til dette innlegget.

~ av mongofjes den mars 8, 2009.

Én kommentar to “Lille speil på veggen der, hvem har den vakreste bloggen i landet her?”

  1. Jeg er kjempeglad for at dere skriver meningene deres om meg, jeg synes det er kjempefint uansett om det er positivt eller negativt, så lenge dere ikke skriver useriøst, men det gjør dere jo ikke 🙂 jeg er jo enig at bloggen min kan være kjedelig, men som jeg har sagt før – jeg har den mest for min egen del, lesere er bare en ting som har kommet uten at jeg har bedt om det. ikke missforstå, jeg er utrolig glad for det, men jeg har aldri om at noen skal lese den.

    Igjen, takk for meningen din og for at du virkelig tar deg tid til å skrive om meg 🙂

Legg igjen en kommentar

 
